Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-02-19, 11:24   #1
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

19/2 Kl 20:00 Jupiler League


Spel: Go Ahead Eagles - Telstar+1.5
Odds: 1.725
Insats: 2u
Bookie: Bet365

Go Ahead Eagles är topplaget som tappat formen, redan innan jul började det svikta. Hemmasegern mot Excelsior den 18:e januari är den enda detta året. Innan dess vann man senast i slutet på november. Det som gör att jag spelar detta spel trots at Go Ahead fortfarande är favorit är att man har problem med målskyttet. De dåliga planerna verkar ställa till problem för Go Ahead, både i form av skador och att de inte producerar som de gjorde i höstas.

Eftersom min flamländska är lite knackig så har jag svårt att bekräfta att Colak, örnarnas bästa målskytt är skadad, men han har inte spelat en match sedan just vinsten hemma mot Excelsior. van der Biezen, deras näst bästa målskytt har varit skadad en lång tid nu och jag hittar inget som tyder på att han är tillbaka. Dessa två har stått för 17 ligamål och resterande truppen för 22 om jag har räknat rätt. Det är två rätt tunga avbräck.

Att Go Ahead dessutom gått mållösa i 2 raka matcher och endast gjort 2 på de 4 matcherna under 2010 gör att jag tror att Telstar ska klara att undvika en förlust med mer än 1 mål. De föll med Zwolle, seriens formstarkaste lag med 1-0 borta i förra omgången. Kollar man på Telstars bortafacit så ser kanske inte detta spel så bra ut. Men Go Ahead's form och avsaknad av målskyttar tycker jag väger över. Go Ahead kan mycket väl vinna detta, de bör vinna. Men det känns som att de är för stora favoriter och att de inte vinner stort idag.

Spel: AGOVV - Excelsior Under 2.5 mål
Odds: 2.02
Insats: 3u
Bookie: bet365

Här har bolagen överspelet som favorit och det känns som att de har tittat på statistiken för dessa lag, precis som i förra omgången när jag rekade AGOVV med +hcp så kändes det som att de inte brytt sig om formen när detsatt oddsen.

AGOVV och Excelsior är två lag som ligger strax efter toppen och det bör kunna bli en tight historia. Speciellt med tanke på att AGOVV har stängt butiken sista tiden. Släpper få mål och gör få mål. Senaste 5 matcherna totalt är under 2,5 och 5 senaste hemmamatcherna är under. Totalt har man spelat 54% under hemma denna säsong.

Excelsior och inbördes möten är väl anledningen till att oddsen är där de är. Excelsior har gåt över 58% hemma och borta denna säsong. Senaste 5 bortamatcherna är dock 3/2 födel under.

Spel: FC Eindhoven - Zwolle Över 2,5 mål
Odds: 1.57
Insats: 3u
Bookie: Bet365

Här har vi en match mellan seriens två formstarkaste lag. Är sugen på att spela Eindhoven eller 1X men jag vågar inte. Känner att det finns risk att sviten bryts idag. Däremot så har jag svårt att se att denna match ska gå under linan.

Eindhoven är över linan i 92% av sina hemmamatcher denna säsong och man har 8 raka matcher i serien över linan. Man har en fröjdig offensiv men läcker bakåt. Zwolle är visserligen tightare än många lag i denna serie och har gått under 54% av matcherna borta denna säsong. Men de är 50% totalt och nu möter man ett motstånd som är i form offensivt. Det känns som en match som det kan bli drag i. Senast lagen möttes vann Zwolle med 2-1 hemma. Repris idag tro?

Inbördes möten är 9/10 senaste över linan. Lågt odds, men det känns spelvärt!

Lycka till!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 11:42   #2
 
alexybts avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 431
Standard

Gj! Ryggar spelen på Eindoven och AGOVV, Eagles känns lite risky. Tack
alexybt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 11:44   #3
 
Betongbarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne!
Inlägg: 486
Sharp$: -1
Standard

Gillar din resonemang på Spel 1 och Spel 2, ryggar!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
REVENGE!
Betongbarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 12:12   #4
 
Lawios avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 561
Sharp$: 1771
Standard

Ryggar FC Eindhoven - Zwolle Över 2,5 mål

Lawio är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 12:34   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Kul att fler än jag jobbar! Hoppas att jag är rätt ute i tankegångarna.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 14:08   #6
 
Abysss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 588
Sharp$: 318


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ryggar överspelet... tack
Abyss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 20:29   #7
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Inte alls bra detta.. Överspelet sprack efter en timme. AGOVV har värvat en spelare från Haarlem som dragit sig ur serien som nu har gjort 4 mål på 2 matcher. Dessutom så läcker de idag. Verkar som att traditionen dessa lag emellan är stark, mycket mål dvs.
Dålig rek, sorry.

De två andra lever även om det ser mörkt ut..
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 20:57   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

1/3.. inte alls bra. Ber om ursäkt för det, speciellt underspelet. 6 mål i matchen.. AGOVV gör mer än 2 vilket de inte gjort sedan i Oktober...
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td